Τηλεπρόνοια

Τηλεπρόνοια

    Περιγραφή

    Η e-Trikala AE δημιούργησε, σε συνεργασία με τον Δήμο Τρικκαίων, ένα ολοκληρωμένο δίκτυο Τηλε–πρόνοιας, χρησιμοποιώντας υποδομές τηλεφροντίδας και τηλεϊατρικής για τη παροχή υπηρεσιών υποστήριξης στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (ηλικιωμένους, άτομα με χρόνιες παθήσεις, άνοια, κατάθλιψη). Έως σήμερα έχουν παρακολουθηθεί και εξυπηρετηθεί πάρα πολλές περιπτώσεις ατόμων με χρόνια καρδιολογική ανεπάρκεια, χρόνια πνευμονολογικά προβλήματα και υπερτασικών αλλά και φροντιστές ασθενών με ήπια άνοια ή κατάθλιψη. Μέσα από απλά μέσα, τα οποία μπορούν εύκολα να χρησιμοποιηθούν και από τους ασθενείς, γίνεται καταγραφή της εκάστοτε κατάστασης ενώ τα ιατρικά δεδομένα ή τα περιστατικά έκτακτης ανάγκης, αποστέλλονται μέσω τηλεπικοινωνιακής διασύνδεσης και μεταβιβάζονται στον Ηλεκτρονικό Ιατρικό Φάκελο και έμμενσα στον αντίστοιχο ιδιώτη θεράποντα ιατρό που τους παρακολουθεί.

     Σκοπός αυτών των υπηρεσιών είναι να μειώσει το καθημερινό βάρος φροντίδας και να αυξήσει την ποιότητας ζωής των ασθενών και των φροντιστών του, να βελτιώσει τα επίπεδα καθημερινής αυτό-βοήθειας, να ενισχύσει την καθημερινή κοινωνική αλληλεπίδραση και γνωστική ενδυνάμωση. Ο πιο σημαντικός όμως στόχος είναι να αποφευχθεί η εισαγωγή του ασθενούς σε κάποιο νοσοκομείο ή ίδρυμα και να παραμένει στο σπίτι του κοντά στους οικείους του. Το πρόγραμμα της ΤΗΛΕΠΡΟΝΟΙΑΣ αρχικά υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Κοινωνίας της Πληροφορίας μέσω του γραφείου e-trikala, ενώ συνεχίζεται έως σήμερα μέσω Ευρωπαϊκών προγραμμάτων και με αυτόν τον τρόπο η e-Trikala AE αποτελεί έναν από τους πλέον έμπειρους φορείς στους παραπάνω φορείς.

    Όπως αναφέρθηκε εκτός από τα προγράμματα Τηλεϊατρικής, η e-Trikala παρέχει και υπηρεσίες Τηλεφροντίδας σε ασθενείς με ήπια άνοια ή κατάθλιψη. Εκτός αυτού παρέχονται και συνεδρίες ψυχολογικής υποστήριξης μέσω βιντεοτηλεφώνου στους φροντιστές ασθενών με ήπια άνοια ή κατάθλιψη προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο να μειώσει το καθημερινό βάρος φροντίδας το οποίο αποτελεί και οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω της Ψηφιακής Ατζέντας.

    “Το να μεγαλώνεις κανείς, δε σημαίνει πως πρέπει να χάνει την αξιοπρέπεια και την ανεξαρτησία του”

    Neelie Kroes

    Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Υπεύθυνη για την Ψηφιακή Ατζέντα

    Πώς δουλεύει το σύστημα

    Ο πολίτης, τοποθετώντας στο σώμα του τη συσκευή και απλά με το πάτημα ενός κουμπιού μπορεί να καταγράφει τα βιολογικά σήματά του, τα οποία αυτόματα μεταφέρονται ενσύρματα στο κέντρο τηλεπρόνοιας ή ασύρματα με τη βοήθεια του “έξυπνου” κινητού τηλεφώνου είτε στο κέντρο τηλεπρόνοιας ή σε άλλο αποδέκτη επιλογής του (γιατρό, νοσοκομείο κ.λπ.). Η συσκευή είναι εύχρηστη και δεν απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις από τον χρήστη, καθώς με το πάτημα ενός πλήκτρου αποστέλλει στο κέντρο την καταγεγραμμένη πληροφορία (βιολογικό σήμα του πολίτη). Για την επικοινωνία της συσκευής με το κέντρο τηλε-πρόνοιας χρειάζεται η προμήθεια με ευθύνη του πολίτη που την κατέχει, και μιας έξυπνης κάρτας σύνδεσης σε δίκτυο κινητής τηλεφωνίας. Οι 40 πρώτες έξυπνες κάρτες σύνδεσης για την αρχική εκκίνηση του προγράμματος ήταν χορηγία της VODAFONE. Οι υπόλοιποι πολίτες εξυπηρετούνται από το κέντρο τηλεφωνικά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

     Το έργο ξεκίνησε πιλοτικά προσφέροντας αρχικά σταθερές συσκευές βιολογικής τηλεμετρίας που επιτρέπουν στον πολίτη να έχει τη δυνατότητα τοποθετώντας στο σώμα του τη συσκευή και απλά με το πάτημα ενός κουμπιού να μπορεί να καταγράφει τα βιολογικά σήματά του (καρδιογράφημα ή σπιρομέτρηση) και εν συνεχεία αυτά να μεταφέρονται στο κέντρο τηλε-πρόνοιας μέσω της τηλεφωνικής γραμμής όλο το 24ωρο. Πλέον οι ασθενείς έχουν προμηθευτεί με φορητές συσκευές – δηλαδή έξυπνα κινητά τηλέφωνα τρίτης γενιάς – τα οποία σε συνδυασμό με μικρές και εύχρηστες συσκευές καταγραφής βιολογικών σημάτων (πιεσόμετρο, σακχαρόμετρο, καρδιογράφος) χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση της υγείας τους, μέσα από σύστημα πληροφοριών που διαθέτει το κέντρο τηλε-πρόνοιας.

    Telehealth

    This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!