Συνάντηση εμπειρογνωμόνων 11 ευρωπαϊκών Υπουργείων στην Αθήνα στο πλαίσιο του προγράμματος CityMobil2
Τη Δευτέρα 5 Μαΐου 2014 πραγματοποιήθηκε ημερίδα με θέμα τη διερεύνηση του νομικού πλαισίου για την πιστοποίηση αυτοματοποιημένων οχημάτων χωρίς οδηγό στις αστικές μεταφορές. Η ημερίδα έλαβε χώρα στην Αθήνα στο συνεδριακό χώρο του ξενοδοχείου Electra Palace Hotel, συνδιοργανώθηκε από το Ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, από το Δήμο Τρικκαίων και από το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών, υπό το πρίσμα της Ελληνικής Προεδρίας του ευρωπαϊκού Συμβουλίου 2014 και του Ευρωπαϊκού συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος CityMobil2 (www.citymobil2.eu).
Την ημερίδα χαιρέτησε ο Υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κος Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο οποίος εξέφρασε την πλήρη στήριξη του Υπουργείου στην καινοτόμο δράση του προγράμματος, ανακοινώνοντας ότι το Υπουργείο θα συγχρηματοδοτήσει το υπόλοιπο ποσοστό του έργου, μέσα από την Περιφέρεια Θεσσαλίας, επικουρικά με την ΕΕ. Στη συνέχεια ακολούθησαν εισαγωγικές ομιλίες των κ.κ. Μιχάλη Ταμήλου, Βουλευτή και Προέδρου της Επιτροπής της Ελληνικής Βουλής για την Οδική Ασφάλεια, του κου Νικόλαου Σταθόπουλου, Γενικού Γραμματέα του Ελληνικού Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, του κου Χρήστου Λάππα, Δημάρχου Τρικκαίων, ενώ διαβιβάστηκε μήνυμα από τον κο Κωνσταντίνο Αγοραστό, Περιφερειάρχη Θεσσαλίας.
Στις τέσσερις συνεδρίες της ημερίδας προήδρευσαν αντίστοιχα οι κκ Οδυσσέας Ράπτης, Διευθύνων Σύμβουλος της e-Trikala AE, Δρ. Αντριάνο Αλεσαντρίνι, επιστημονικός υπεύθυνος του έργου CityMobil2 από το Πανεπιστήμιο Sapienza της Ρώμης, Δρ. Άγγελος Αμδίτης, Υπεύθυνος Έρευνας του ΕΠΙΣΕΥ και Μαξίμ Φλαμέντ, Διευθυντής της ERTICO – ITS EUROPE.
Την ημερίδα παρακολούθησαν συνολικά 25 εμπειρογνώμονες από 11 διαφορετικά ευρωπαϊκά Υπουργεία Μεταφορών. Οι συμμετέχουσες χώρες ήταν: Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία, Φινλανδία, Ισπανία, Σουηδία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Πολωνία, Μάλτα και Κύπρος. Όλοι παρέθεσαν τις απόψεις τους σχετικά με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, το οποίο δεν καλύπτει τη διακίνηση αυτοματοποιημένων οχημάτων χωρίς οδηγό. Σημειώθηκαν πρακτικά προβλήματα, αντιρρήσεις, βελτιωτικές προτάσεις, καθώς όλοι αναγνώρισαν ότι πρόκειται για κάτι καινοτόμο το οποίο θα χρειαστεί οπωσδήποτε τη συνεισφορά και των 28 μελών της ΕΕ αλλά και μια σειρά από μετέπειτα συζητήσεις, αναγνωρίζοντας ότι η συγκεκριμένη ημερίδα αποτέλεσε την αρχή για την επιβεβλημένη τάση του μέλλοντος. Στο κλείσιμο της συνάντησης, όλοι οι εκπρόσωποι δεσμεύτηκαν να συνεχίσουν την προσπάθεια διερεύνησης του νομικού πλαισίου, διευρύνοντας πλήρως τη συζήτηση σε όλα τα κράτη μέλη.